FAQ
ČASTO KLADENÉ DOTAZY
Obsah
SIM KARTA / VOLBA OPERÁTORA / SPOTŘEBA VOLÁNÍ, DAT, SMS.
OVLÁDÁNÍ ZAŘÍZENÍ / CHYTRÝ TELEFON / APLIKACE / SPÁROVÁNÍ ZAŘÍZENÍ
JAK VYBRAT VHODNÉ ZAŘÍZENÍ
- Jaké zařízení zvolit – za nás doporučujeme, co nejjednodušší zařízení. Pro aktivnější osoby či osoby pohybující se ve společnosti např. D46 z důvodu, že mají nedotykový displej s digitálními hodinkami a daná osoba nemá ve společnosti pocit, že má na ruce SOS náramek. Pro většinu případů však doporučujeme jednoduché tlačítkové náramky (např. Y6 Ultra, Y6S, Y41, Y6T apod.) Nedoporučujeme pro seniory a starší osoby hodinky s dotykovým displejem. Důvody jsou
- Malý displej a velikost písma
- Motorika, potřeba citlivosti a přesnosti dotyků
- Složité ovládání, menu apod.
- Další funkcionality které senior nevyužije
- Mohou hodinky s dotykovým displejem nahradit jiné chytré hodinky – Pokud od nich očekáváte funkce a propojení s Vaším mobilním telefonem jako nabízí Apple watch, Garmin apod. tak nikoliv. Hodinky nejsou určeny, aby je měla osoba, která je nosí přes aplikaci propojené do svého telefonu, využívala duální sim kartu apod. Teoreticky to lze, ale některé funkce budou nevyužitelné.
SIM KARTA / VOLBA OPERÁTORA / SPOTŘEBA VOLÁNÍ, DAT, SMS
- Potřebuji k zařízení sim kartu – ano, ke každému produktu je potřebná samostatná sim karta (zpravidla nano, pokud v návodu produktu není uvedeno jinak), odblokovaná od pinu s voláním, sms a daty.
- Mohu používat duální / sekundární sim kartu k číslu, které mám v mobilu – toto není doporučené ani k tomu určené. Je možné, že některé funkce Vám budou fungovat a některé nikoliv.
- Jaká je spotřeba dat a volání – záleží na individuálním způsobu využívání. Pokud budete používat běžně a primárně k SOS v případě pomoci, tak spotřeba bude minimální a zákazníci se mohou pohybovat dle tarifu / operátora se spotřebou okolo 150,- Kč / měs.
- Jaký tarif a operátora zvolit – operátora volte, aby měl dobrý mobilní a datový signál v místě pohybu zařízení. Pokud si nejste jisti tarifem, doporučujeme zvolit na začátku přeplacenou kartu s kreditem, který můžete sledovat a dobíjet před jeho vyčerpáním, abyste zachovali funkce volání, sms a dat od operátora.
- Špatný signál v lokalitě – pokud je v místě pohybu zařízení špatný signál od operátora, resp. vypadává a v některých místech není, tak nebude zařízení plně funkční. V případě že není zařízení pomocí sim karty v síti operátora, tak nebudou funkční jednotlivé funkce. Zároveň se zařízení bude snažit vyhledávat sít a přihlašovat do ni a bude docházet k rychlejšímu vybití baterie.
- Bude fungovat zařízení i v zahraničí – zařízení je určeno pro ČR. V případě fungování v zahraničí je potřeba mít nastaveny od operátora zahraniční služby (volání, sms a data) na Vámi používané sim kartě v daném zařízení.
- Mohu místo dat od operátora používat wifi – nikoliv. Některé hodinky však wifi mají (je u nich uvedeno) a spoří tím využívání dat operátora. Nicméně ani u těchto zařízení nedoporučujeme vypnout data – některé funkcionality nebudou správně fungovat.
OVLÁDÁNÍ ZAŘÍZENÍ / CHYTRÝ TELEFON / APLIKACE / SPÁROVÁNÍ ZAŘÍZENÍ
- Potřebujeme k chytrý telefon – osoba, pro kterou je určen nepotřebuje. Chytrý telefon potřebujete osoba z rodiny (zpravidla děti / vnoučata seniora, či příbuzní dané osoby).
- Potřebuje senior aplikaci – nikoliv, aplikaci by měla mít jiná osoba z rodiny ve svém mobilním telefonu, kde je potřeba mít rovněž datové služby (data od operátora / wifi při používání aplikace).
- Jak se zařízení ovládá a nastavuje – zařízení se ovládají přes aplikaci (kompatibilní s Apple i Android). Ovládání probíhá vzdáleně, zařízení nemusí být u sebe. Veškerý přenos informací probíhá přes data operátora.
- Je aplikace v českém jazyce – ano. Aplikace má český překlad.
- QR kod a IMEI kod zařízení – jsou unikátní kódy zařízení. Je potřeba uchovat a nevyhazovat. Slouží ke spárování zařízení s aplikací, řešení případných problémů s námi (reklamace, tovární reset apod.)
- Mohu zařízení spárovat do více aplikací – ano. Aplikace / účet s kterým spárujete jako první bude primární. Ostatní účty nebudou moci nastavovat 100% všechny funkce. Zároveň při spárování s více aplikacemi doporučujeme se v rodině domluvit, že další účty používají primárně k monitoringu apod., aby docházelo k nežádoucímu přenastavování zařízení jednotlivými osobami.
- Mohu mít v aplikaci více zařízení – ano, do aplikace si můžete spárovat i další zařízení a přepínat mezi nimi.
HLAVNÍ FUNKCIONALITY ZAŘÍZENÍ
- Jaké jsou hlavní funkcionality zařízení – zde jsou uvedeny pouze základní funkce shodná pro naše zařízení; nejedná se o kompletní výčet. Informace o konkrétních funcích jsou uvedeny u každého produktu
- SOS volání – až na 3 uložená rodinná čísla
- Detekce pádu s nastavením citlivosti a oznámení formou volání, sms a notifikace v aplikaci dle nastavení
- Klasické volání na zařízení – na číslo v zařízení lze zavolat jako na jakýkoliv telefon a uskutečnit klasický hovor
- Vynucený hovor – pokud máte o svého blízkého obavu, přes aplikaci lze vynutit, aby zařízení zavolalo Vám na Váš požadavek
- Upozornění na lék – místo budíku, lze přes aplikaci nahrát hlasovou zprávu, která se bude v danou hodinu a dle nastavení opakování opakovat
- Budík
- Orientační měření polohy a její sledování včetně možnosti nastavení informace při opuštění určité lokality
- Orientační měření tělesných funkcí – tep, tlak, teplota, krokoměr apod.
- Ukazatel stavu baterie včetně informování rodiny (sms, aplikace) o tom, že je zařízení potřeba nabít
- Notifikace sundání náramku z ruky
- Mohu přes zařízení volat – ano na zařízení lze zavolat jako na klasický mobil. Zařízení začne zvonit a po stisku tlačítka se hovor propojí.
- Volá SOS volání záchranou službu – NE. Žádné z těchto zařízení nevolá záchranné služby a SOS je určené k rychlému informování rodiny.
- Jak přesná jsou naměřené tělesné hodnoty – Naměřené tělesné hodnoty jsou orientační. Nejedná se o zdravotnicky certifikované zařízení. Přesnost měření záleží na mnoho faktorů (upevnění, stav člověka zda není v pohybu, okolí např. měřím teplotu venku v mrazu apod.). Ze zkušenosti víme, že měření je poměrně přesné přesto však někdy dle situací nemusí odpovídat. V žádném případě se nejedná o náhražku zdravotního měření / monitorování daných funkcí.
- Jak přesné je určení polohy – je orientační. Záleží na místě užívání – kvality signálu operátora v okolí, GPS signálu, množství wifi v okolí. Obecně ve velkých městech je poloha přesná. Na vesnicích budou odchylky a v případě špatného signálu může být odchylka dle způsobu určení i stovky metrů. Vzhledem k velikosti zařízení a dalším funkcím jsou lokalizační moduly menší a např. poloha klasické GPS v autě či mobilního telefonu bude přesnější.
ZAŘÍZENÍ
- Jsou zařízení vodotěsná – ano. Většina zařízení má voděodolnost dle standardu IP67. Není doporučeno se zařízením chodit plavat do bazénu, hodinu ležet ve vaně, ani mít šampony apod. Klasické sprchování, mytí atd. je v pořádku, pokud je správně implementovaná / zasunutá sim karta.
- Jak dlouho vydrží baterie – Baterie vydrží obecně v rozmezí 1-4 dní. Někdy i více. Bude záležet na individuálním nastavení a způsobu využívání. Rovněž v místech slabého signálu bude zařízení mít tendenci hledat signál a připojovat se do sítě, čímž dochází k rychlejšímu vybíjení.
- Je zařízení vhodné, když mám kardiostimulátor apod. – doporučujeme případnou konzultaci s Vaším lékařem / doktorem. Zařízení využívá obdobných principů a jiné chytré hodinky, mobilní zařízení a případné další přístroje využívané v domácnostech. Zařízení s nabíječkou mají magnet k uchycení. Doporučujeme užívat na druhé části těla než je kardiostimulátor a např. při spaní nedávat ruku s náramkem na hrudník či bezprostřední vzdálenosti, kde takové zařízení máte umístěné.
